Social media
Gebruiken van Sociale Media

Allereerst is er natuurlijk de website zelf waar u al het actuele nieuws snel bij elkaar ziet. Maar u kunt ook rustig berichten doorlezen in de vorm van een nieuwsbrief. Ga naar nieuwsbrief.adventskerk.info voor dit overzicht.

Lees hier de actuele nieuwsbrief

Ook kunt u kiezen voor een update via de mail. Rond drie uur `s middags ontvangt u een mail met het laatste nieuws. Als er geen nieuwe berichten zijn krijgt u uiteraard ook geen mail. Maximaal één keer per dag de laatste informatie:
Meld u aan voor de e-mail nieuwsbrief

Facebook is een van de veel gebruikte manieren om onderling berichten uit te wisselen. U kunt ook de berichten van de Adventskerk in uw persoonlijke overzicht opnemen. En natuurlijk kunt u de berichten `liken` of uw reactie geven...
Facebook pagina van de Adventskerk

Anderen gebruiken twitter juist weer om hun berichten te plaatsen, en de berichten van anderen te volgen. Dan is het eenvoudig om het account @adventskerk toe te voegen. Wilt u gewoon eens zien hoe zo`n twitter pagina er uit ziet dan kan dat ook, en u kunt u daar eenvoudig aanmelden voor uw eigen twitter account.
Twitter berichten van de Adventskerk

Op uw eigen site een overzicht neerzetten met de laatste berichten, zoals hierboven? Voeg dan de volgende code toe aan uw webpagina

Klassieke media blijven bestaan!

Het lijkt soms alsof alles via het internet of via twitter, facebook or Hyves gaat. Is het erg als u daar niet aan mee doet? Of niet aan mee kunt doen?

Het antwoord is uiteraard: Nee! Sommige van die nieuwe mogelijkheden zullen achteraf een tijdelijk verschijnsel blijken te zijn. Andere zullen wellicht blijven. En vanuit de Adventskerk maken we er gebruik van naast de bestaande mogelijkheden.

Communicatie met de gemeente gaat ook via het Kerkblad (Menu: Praktisch - Kerkblad) via de afkondigingen, via het papieren infoboekje, via gemeenteavonden. En natuurlijk via contact rondom kerkdiensten en andere kerkelijke activiteiten. Daar ontmoeten we elkaar werkelijk. En als dat niet meer gaat is er gelukkig de Draadomroep, alhoewel die de behoefte aan echt contact niet vervangt.

Tegen deze achtergrond, waarin het betrekken van alle gemeenteleden centraal staat, maken we óók gebruik van nieuwe communicatiemiddelen.